İzleyiciler

YOUTUBE KANALIMDA!

23 Ocak 2013

KOCİŞİMİN ELLERİNDEN ETSİZ ÇİĞ KÖFTE:)TARİF İÇİN BUYURUN:)

İŞTE YİNE İŞTAH KABARTAN BİR SOFRAYLA DAHA KARŞINIZDAYIM,PAZAR GÜNÜ ANNEM BEN EŞİM KALKIŞTIK BİR ETSİZ ÇİĞ KÖFTE PARTİSİNE:) TARİF BENDEN YAPMASI KOCİŞİMDEN,AMA YAPAN DAHA ÖNEMLİ ELLERİNE SAĞLIK AŞKIMIN KIVAMINI SÜPER TUTTURDU OKADAR LEZZETLİ OLDUKİ  DIŞARIDA HAZIR OLANLARI ARATMADI HATTA BANA DAHA BİLE LEZZETLİ GELDİ VALLA,SEVGİSİNİDE KATTI İÇİNE SANIRIM:)YOĞURMA AŞAMASI BİRAZ YORUCU AMA DEĞDİ,BUNDAN SONRA SIK SIK YAPMAYI DÜŞÜNÜYORUZ,KOLLARINA KUVVET AŞKIM:)
                                         TARİFLE SİZLERİ BAŞBAŞA BIRAKIYORUM...

                                                              ETSİZ ÇİĞ KÖFTE
MALZEMELER
1 kg ince bulgur
3 adet kuru soğan
5-6 diş sarımsak
4 yemek kaşığı domates salçası
3 yemek kaşığı biber salçası
 1 çay bardağı kaşığı sıvı yağ
arzuya göre tuz(biber salçanız çok tuzlu ise koymayabilrisinzde yada damak tadına göre siz ayarlayacaksınız tuz oranını)
2 tatlı kaşığı pul biber(acı yiyemeyen katmayabilirde,benim küçük kızım olduğu için katmadık biz oda yiyebilsin diye,ama biber salçam çok acılı olduğu için hafif acılı oldu yine,bir iki tane yedi yinede kuzum:))
2 tatlı kaşığı toz biber
3 yemek kaşığı isot(isot çok acı olmuyor katabilrisiniz)
bir demet taze soğan ile yarım demet maydonoz

TARİFİ

Genişçe bir tepsiye Bulguru , salçaları ve baharatları yoğurmak için alıyoruz , soğan ve sarımsağı robottan veya rendeden geçirerek püre şekline getiriyoruz. . Soğan ve sarımsağıda tepsinin içine boşaltıp bir çay bardağı sıvı yağımızı döktükten sonra isot,salçalar,toz biberi ekleyip yoğurmaya başlıyoruz. Bulgur ile diğer malzemeler bir bütün haline geldikten sonra , üzerine hafif su döküp ( elimizi ıslatarak da yapabiliriz) çiğ köfte rengini ve şeklini alana kadar ( kurudukça az su dökün) yoğuruyoruz. Çiğ köftenin yumuşadığını elinizle hissettikten sonra ağzınıza götürüp tadına bakıp , damak zevkimize göre tadını ayarlıyoruz. En son maydonoz ve taze soğanı ilave edip birlikte bir kere daha yoğuruyoruz. Daha sonra elimizle parçalar koparıp, elimizi arada suya batırıp sıkıp şekil veriyoruz. burada en büyük püf noktası çok iyi yoğurmak dediğim gibi yoğuruken kurudukça azar azar su ekleyip kıvam alana kadar yoğurmak iyice,sonrada limon sıkıp sıkıp afiyetle bir güzel yemece:) hala tadı damağımda:)
kayınvalidemde aşure yapmış ikinci yapışı:)bu kezde canları istemiş yapmış:) bizede göndermiş görümcemle sağolsunlar iyi oldu valla ellerine sağlık köftenin üzerine çok iyi gitti,acı ve datluya doyduk ogün:))))acı biberlerimede baksanıza nasılda iştah kabartıyor:)

15 yorum:

aysp dedi ki...

ay bana bir şeyyler oluyorrr, avcumu yalattın özlemcim yaaaa :)))

♕Süslü Püslü ♕ dedi ki...

çok güzel olmuş ellerinize sağlık:)

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

ayselim kıyamam sana hamişsin bide ya:( yakın olsak valla getirirdim sanada,olsun ama karı-koca sizde mraklısınız tarifler denemeye yaparsınız sizde eminim kuzum.

süslü püslüm çoook teşekkür ederim canım:)

'MadameModista' dedi ki...

wuuu müthiş görünüyo , cok fena canım çekti :) takibe aldım sizi , bana da beklerim
http://benlimoda.blogspot.com/

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

Madamemodista,canim cok tesekkur ederim bloguma hosgeldin,tabiki hemen seve seve geliyorum bende:-)

El ele geziyoruz... dedi ki...

ne kadar da güzel görünüyor ellerinize sağlık :)

bu arada bloğuna yeni rastladım...sen de bana uğra eğer istersen birbirimizi takip edelim? :)

http://samiraslifeandstyle.blogspot.com/

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

Cok tesekkur ederim canim bloguma hosgeldin cok memnun oldum takipcin oldum canim guzel paylasimlar diliyorum:-)

akmayan göz kalemi dedi ki...

çok lezzetli görünüyor :) bulguru önceden ıslatmadınız mı?

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

Akmayan goz kalemi,cok tesekkur ederim,hayir bulguru islatmaya gerek yok zaten surekli su ile yogururken ve salcaylada karisinca bulgur yumusuyor canim sormak istedigin baska soru olursa yine yanitlarim

durutarifler dedi ki...

OOOO mis gibi olmuştur
Bayılırım
Eşinin ellerine sağlık
Sevgiler

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

Nilay,bloguma hosgeldin canim guzel yorumun icin cok tesekkur ederim esimin adinada canim,oyle valla tadi hala damagimda bende cok seviyorum,sevgiler canim:-)

aysp dedi ki...

ben de mimin var canım
http://aycelcehayat.blogspot.com/2013/01/yeni-bir-mim-ve-mimlediklerim.html

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

Oy kuzum cok mutlu oldum tesekkur ederim hemen bakayim buaralar islerim vardi pek takilamadim bloga ondan gormemisimdir

Juliette Koc dedi ki...

bu saatte bu yayını görmem iyi olmadı. gelde bu saatte çiğ köfteci ara:( çok lezzetli görünüyolar...

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

Juliette,bloguma hosgeldin,cok tesekkur ederim,ah can cekmeler yokmu o bendede cok oluyor hepte gece denk gelir banada guzel gorunumlu lezzetli mamalar:-)

Bumerang - Yazarkafe

HOME OFİS İŞ İMKANI

Bu Blogda Ara