İzleyiciler

YOUTUBE KANALIMDA!

12 Mart 2013

SÜT KESİLİRSE...

BU AKŞAM YOĞURT MAYALAMAK İÇİN SIVADIM KOLLARI FAKAT SÜTÜM KESİLDİ,BENDE DÖKMEK YERİNE İYİCE KAYNATTIM VE DAHA SONRA SÜZGEÇTEN GEÇİREREK SUYUNU SÜZDÜM VE LORUMU ALDIM:) İŞTE LOR HAZIR TUZLAYIP YERİZ BİRAZ KEKİK,KIRMIZI TOZ BİBER İLEDE KARIŞTIRINCA ÇOK GÜZEL OLUYOR.

 SOĞUYUNCA BUZDOLABINA KALDIRDIM,LORUMDA GÜZEL TUTMUŞ YANİ TAM KIVAMINDA:)
 TABİ TAKTIM YA KAFAYA İLLE MAYALICAM BUGÜN DİYE,DURURMUYUM İKİNCİ KEZ İŞ BAŞA DÜŞTÜ,MAYALADIM YOĞURDUMU SARDIM SARMALADIM,TAZE TAZE POSTUMU YAYINLIYORUM:)

8 yorum:

aysp dedi ki...

neye niyet neye kısmet olmuş desene:) taze taze lorun olmuş oldu bir börek falan da yaparsın artık o lorla ya da hiç akıl vermiyim kesin vardır senin aklında zaten bir şeyler :))

Meli dedi ki...

ben de ne zamandır yoğurt yapmak istiyordum, hatta makina mı alsam diye düşüncelerdeydim; ama postunu görünce en kötü lor yaparım düşüncesiyle gaza geldim :D güzel de gözüküyor :))
yapılışını nereden bulabilirim acaba?

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

aysel;:))) valla öyle oldu canım neyse ziyan olmadı ya kurtardık bi şekilde:) ivet börek yapıcam şekerim senin aklını seveyim ben:)

çok teşekkür ederim canım yoğurt tarifinimi soruyorsun canım,

1 lt süt
1 yemek kaşığı yoğurt

sütü iyice kaynat,daha sonra serçe parmağın sıcaklığına dayanacak kadar ılıdığında bir yemek kaşığı yoğurdu ayrı bir kasede ılıttığın sütünden bir miktar alıp o kasede karıştır iyice sonra bu karışımı direk sütün içine dök hafiçe karıştır ve kabını kapat ve iyice sofra bezi vb.örtü ile sarıp sarmala,sıcak ortamda çok iyi mayalanıyor.3-4 saat bekle daha sonra buzdolabına kaldır ama vaktin var ise 5-6 saat kadar dışarıda kalırsa dahada iyi mayalanır.bir püf noktası daha eğer çevrende yoğurt yapan birisi var ise mayalanmış yoğurt ile yaparsan çok güzel tutuyor hazır yoğurtlarla biraz cıvık olabiliyor.
sormak istediğin aklına takılan olursa yine cvblarım seve seve canım

Meli dedi ki...

var var tabii sorum olmaz mı :) süt kesilmesi burada hangi aşamada oluyor? hadi oldu diyelim ondan loru nasıl elde ediyoruz?

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

Canim benim sutum tesadufen kesildi ozellikle kestirmedim yani e degerlensin diyede lora cevirdim,ama ozellile kestirmek icin,sutunu tencereye koy kaynatmaya basla,kaynama asamasinda icine yarim limonun suyunu sik ve tahta bir kasikla karistir aninda kesiliyor zaten altini kis ve kaynatmaya devam et sut parca parca ooacak zaten lorun oldugunu goruceksin bu islem tamamlaninca ocagi kapa ve tel bir suzgecten suz fazla suyu gidecek lorlar suzgecte kalacak zaten iste lorun hazir canim biraz soguyunca doaba koyarsin sonra tuzlayip ister ye ister borek corek yap:-) baska soru varsa alayim canim kolay aslinda canim denemeni tavsiye ederim

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

Yani sut kesildikten sonra kaynadikca lor olmaya basliyor kendiliginden zaten parca parca oluyor arada karistirirsinda karistirdikca parcalari goruceksin zaten:-)

AdminTek dedi ki...

ups

Unknown dedi ki...

bloğunuz gerçekten çok güzel bizimkinede bekleriz
Uşak bayan kuaförü

Bumerang - Yazarkafe

HOME OFİS İŞ İMKANI

Bu Blogda Ara