İzleyiciler

YOUTUBE KANALIMDA!

13 Mayıs 2013

ZEYTİNYAĞLI BULGURLU BİBER DOLMASI

GDO'LU PİRİNÇ SKANDALINDAN SONRA GIDA BÖLÜMÜ MEZUNU OLARAK AZ ÇOKDA İNSAN SAĞLIĞIYLA OYNAYAN DAHA NELERİ BİLDİĞİM İÇİN SOĞUDUM HİÇMİ PİRİNÇ ALMICAM EN AZINDAN BİR SÜRE,TABİ DAHA KANSEROJEN BİRÇOK GIDA VAR ÖNÜNE GEÇMEK NE MÜMKÜN MALESEF AMA ALABİLDİĞİMİZ KADARDA ÖNLEM ALMAYA ÇALIŞIYORUZ İŞTE,HER BEŞ KİŞİDEN BİRİNDE KANSER LAFINI DUYUNCA İNSANIN GERÇEKTEN PSİKOLOJİSİ BOZULUYOR,RABBİM TÜM HASTALARIMIZA ACİL ŞİFALAR VERSİN,AMANSIZ HASTALIKLARDAN KORUSUN CÜMLEMİZİ,İTHAL PİRİNÇ DERSENİZ ONADA YANAŞASIM GELMİYOR,HERNEYSE BENDE BULGURLU YAPTIM BİR FİKİR OLMASI AÇISINDAN ZEYTİNYAĞLI DOLMAMI,HEMDE ÖYLE LEZZETLİ OLDUKİ İNAN PİRİNÇLİ OLANA ON BASAR,BİZ ÇOK BEĞENDİK,YAPAN VARMIDIR HİÇ DENK GELMEDİM AMA HİÇ DUYMAYANLAR İÇİNDE BUDA BENDEN BİR FİKİR OLSUN SİZLERE,EVDE PİRİNCİNİZİN BİTİĞİ DURUMLARDA YADA FARKLI LEZZETLER ARAMA HALLERİNDE İKENDE YAPABİLECEĞİNİZ TADINA DOYULMAZ BİR LEZZET...








 DOLMANIN İÇİ GÖRÜNTÜSÜ HAKKINDA FİKRİNİZ OLMASI AÇISINDANDA FOTOĞRAFLADIM İÇİNİ:)
ben tarifi PORTAKAL AĞACI'dan alıp uyguladım arkadaşımın tarifi pirinçli tabiki ben bulgurlusunu yaptığım için,ölçülerde ve malzemelerde bazı ekleme ve değişiklikler yaptım,fakat pişirme usulü aynı çok güzel oldu gerçekten





MALZEMELER

Malzemeler:
1 kg. dolmalık biber
2 tane soyulmuş domates,
2 su bardağı pilavlık bulgur,
4 adet kuru soğan,
1 yemek kaşığı kuş üzümü,
1 yemek kaşığı dolmalık fıstık,
2 tatlı kaşığı nane,
2 tatlı kaşığı karabiber,
1 tatlı kaşığı yeni bahar
yarım demet maydanoz,
 bir adet  limonun suyu,
1 tatlı kaşığı tarçın,
 1tatlı kaşığı toz şeker ,
1 çay bardağı kaynamış su,
1 su bardağı zeytinyağı,
tuz,
YAPILIŞI:
  1. soğan ve fıstığı, fıstıklar pembeleşene kadar yarım su bardağı yağda kavurun. bulguru yıkayıp suyunu süzün ve tencereye ekleyin. bulgurlar tane tane olunca maydanoz hariç diğer tüm malzemeleri bir çay bardağı sıcak suda dahil olmak üzere ekleyin. kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.
  2. doğranmış maydanozu ekleyin, bir kez karıştırıp soğumaya bırakın. dolmalık biberleri yıkayıp, içlerini çıkarın. hazırladığınız içi dolmaların üzerinde biraz boşluk kalacak biçimde doldurun. üzerlerine bir dilim domates yada biberin sapı  ile  kapatın. dolmaları fazla derin olmayan bir tencereye tek sıra halinde dizin. yarılarına kadar gelecek biçimde kaynamış su ekleyin.üzerine bir limonun suyunu ekleyin.
  3. orta harlı ateşte bulgurlar yumuşayana kadar pişirin. soğutup servis tabağına alın, limon dilimleri ve maydanoz,domates ile süsleyin...
  4. AFİYET OLSUN...
  5. NOT:Eğer iç malzemeniz artarsa bir kaba koyun ve kapağını kapatıp buzluğa koyabilirsiniz bir sonrakinde değerlendirebilirsiniz yada iç pilav meyhane pilavıda yapabilirsiniz...

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Kuzummm ellerine sağlık bayılırım öptüm.

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Harika görünüyor :)Ellerine sağlık canım

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık bulgurlusuda guzel olmustur

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık,bulgurlusunu daha faydalı pirinçlisinden,içini iyiki çekmişsin tam kıvamında olmuş:)

Bak Bu Harika dedi ki...

Hem zeytinyağlı hem de bulgurlu ne kadar sağlıklı bir dolma olmuş, ellerine sağlık canım

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

DERYA SEZGİN;ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM CANIM ABLAM BENDE SENİ KOCAMAN ÖPÜYORUM.

BÜŞRA KAHVECİ;ÇOK TEŞEKKÜRLER CANIMCIM:)

SELMA TAMER;ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM CANIM VALLA PİRİNÇLİSİNDEN BİLE GÜZEL OLDU TAVSİYE EDERİM:)

UĞURBÖCEĞİMİNMUTFAĞI;BEĞENMENE ÇOK SEVİNDİM KUZUM,ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM EVET LEZZET VE SAĞLIK BİRARADA OLDU:)

BAK BU HARİKA;CANIIIIM ÇOK TEŞEKKÜRLER,EVET HAMİŞİM BAK TAM SENLİK BU SAĞLIKLI VE LEZİZ:))))

Bumerang - Yazarkafe

HOME OFİS İŞ İMKANI

Bu Blogda Ara